Internets pret Daesh
Īss apraksts kampaņai "Take DAESH Down", kuru veidoja Globālās koalīcijas pret Daesh ietvaros.
Lielākā daļa cilvēku, kas sociālajos medijos redz vardarbīgus materiālus, nerīkojas un par to neziņo, jo neuzskata to par savu pienākumu vai arī uzskata, ka kāds cits to izdarīs. Tieši tādēļ teroristu organizācija Daesh ir bijusi veiksmīga, rekrutējot teroristus caur sociālajiem medijiem. Kampaņas mērķis bija parādīt, ka ziņot par šādiem materiāliem ir viegli un tas neprasa gandrīz nekādu laiku. Kampaņa #TakeDaeshDown aizsākās 2017.gada 5.aprīlī un ilga 1 mēnesi.
Kampaņas mērķis:
- Iedrošināt parastus interneta lietotājus, ka viņiem ir jārīkojas, ja viņi nejauši internetā uzduras Daesh propagandai.
- Informēt interneta lietotājus, ka Daesh aktīvi izmanto internetu rekrutēšanai.
- Informēt interneta lietotājus, ka sociālo mediju uzņēmumi iesaistās cīņā pret terorismu un motivēt šos uzņēmumus rīkoties aktīvāk, jo parādās sabiedrības spiediens.
- Informēt par Globālās koalīcijas pret Daesh eksistenci.
Kampaņas mērķa grupas:
- Aktīvi un iesaistīti sociālo mediju lietotāji, kuri tad, ja tiek informēti, ir gatavi rīkoties
- Sociālo mediju lietotāji ar lielu sekotāju skaitu, kas palīdz izplatīt šo ziņu
- Partnervaldības un organizācijas, kas palīdz izplatīt šo ziņu
Kampaņas balss šoreiz tika izvēlēta konservatīvāka, kas vairāk raksturīga valdības tonim, lai parādītu, ka valdības iesaistās šajos centienos.
Kampaņas process:
- Mājaslapā theglobalcoalition.org tika norādīta informācija, kā rīkoties, ja tiek pamanīti šādi video
- Informācija, kuru pavadīja 6 attēli un 3 animācijas, tika izplatīta koalīcijas sociālajos medijos Facebook, Twitter, YouTube (angliski, franciski, arābu valodā). Tika nodrošinātas apmaksātās reklāmas Twitter un Facebook.
Kampaņas novērtējums:
Kampaņas laikā cilvēki aktīvi izmantoja globālās koalīcijas mājaslapu un tur pavadīja vidēji 2 minūtes 44 sekundes - gandrīz minūti ilgāk, nekā vidēji. Twitter ziņa ar #TakeDaeshDown 1 500 reizes tika šērota angļu valodā, 500 reizes - arābu valodā.
Diemžēl sociālie mediji nedalās ar informāciju par to, cik daudz no šiem ziņojumiem tika reportēti, līdz ar to, vai tika sasniegts galvenais kampaņas mērķis, nav iespējams noteikt.
Agrāk pilnīgi pieļaujami bija braukt ar mašīnu alkohola reibumā vai smēķēt blakus grūtniecei, ar laiku šīs sociālās normas ir mainījušās. Līdzīgi varētu būt ar vardarbīgu Daesh propagandu, par kuru katram interneta lietotājam būtu nepieciešams ziņot.
Šī kampaņa ir tikai viena no nedaudzām, kas apvieno sociālo mediju uzņēmumu un valdību centienus apturēt šāda veida propagandu ar ikdienas interneta lietotāju aktīvismu. Līdzīga kampaņa noritēja 2014. gadā Lielbritānijā ar nosaukumu #SeeItReportIt (http://seeitreportit.org/).